مشهد، بلوار فلسطین
+989216834454
مشهد، بلوار فلسطین
+989216834454

چگونه تبلیغات در یوتیوب کنیم؟ + 10روش درآمدزایی

چگونه تبلیغات در یوتیوب کنیم؟ + 10روش درآمدزایی

مهم این نیست که آیا باید کسب و کار خود را تبلیغ کنید، بلکه مهم این است که چگونه باید آن را تبلیغ کنید. حتی رایج ترین جنبه برند شما، مانند وب سایت حرفه ای شما، اساساً تبلیغاتی است که در اینترنت 24/7 زندگی می کند. گفته می‌شود، در بیشتر موارد، مردم ساعت‌ها در وب‌سایت شما حضور ندارند (اگرچه ما مطمئن هستیم که دوست‌داشتنی است). مردم ساعت ها در یک زمان کجا هستند، به ویژه از نظر استفاده از اینترنت؟ یوتیوب.

یوتیوب یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های ویدیویی موجود است و پلتفرم تبلیغاتی خود را ارائه می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به گونه‌ای که وب‌سایت شما به سادگی نمی‌تواند در مقابل مخاطبان خود قرار بگیرید.

از فکر تبلیغات در یوتیوب می ترسید؟ تو باید باشی شوخی کردم در حالی که درست است که شما باید خودتان محتوا را ایجاد کنید، فرآیند قرار دادن آن و بهینه سازی دریافت آن بسیار ساده است.

تبلیغات YouTube می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک دشوار باشد، که می‌تواند منجر به هدر دادن دلارهای گرانبهای شما شود، اگر نمی‌دانید به چه چیزی توجه کنید. برای کاهش این مشکل، ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ در مشهد به شما نشان می دهیم که چگونه با این پلتفرم شروع کنید و کمپین های خود را از انتهای تا انتهای آن اجرا کنید.

فرمت های مختلف ویدیوی تبلیغات YouTube

قبل از اینکه وارد یک کمپین بازاریابی یوتیوب شوید، باید در مورد گزینه‌هایی که می‌توانید از آنها استفاده کنید، یاد بگیرید. در حالی که گزینه های زیادی برای کسب درآمد در یوتیوب وجود دارد، تبلیغات ویدیویی محبوب ترین فرمت تبلیغاتی برای پلتفرم ویدیو محور است. هر چند نگران نباشید. در زیر اطلاعات بیشتری درباره قالب‌های تبلیغات غیر ویدئویی خواهیم داشت.

در اینجا خلاصه ای از تمام فرمت های ویدیویی مختلف و روش های تبلیغات در YouTube آورده شده است:

  • تبلیغات TrueView: تبلیغات TrueView به احتمال زیاد قالبی است که بیشتر با آن آشنا هستید. آنها در انواع مختلفی می آیند:
  • In-stream: رایج ترین نوع تبلیغ TrueView است که می تواند در ابتدا، وسط یا انتهای یک ویدیوی YouTube ظاهر شود. این ویدیوها را می‌توان پس از پخش پنج ثانیه از تبلیغ رد کرد و با یک بنر تبلیغاتی همراه در سمت راست صفحه روی دسک‌تاپ همراه شد.
  • تبلیغات جستجو ویدیو: این تبلیغات ویدیویی در نتایج جستجوی YouTube و در کنار ویدیوهای مرتبط ظاهر می شوند. این نوع تبلیغات محجوب و مرتبط با جست و جوی کاربر هستند.

برای گزینه‌های بالا، تبلیغ‌کنندگان فقط زمانی برای تبلیغات TrueView پرداخت می‌کنند که کاربران حداقل 30 ثانیه تماشا کنند، یک ویدیوی کوتاه کامل را تماشا کنند، یا به نحوی با یک تبلیغ تعامل داشته باشند، مانند کلیک کردن بر روی یک تماس برای اقدام. با این حال، فرمت TrueView دیگری وجود دارد که کارها را کمی متفاوت انجام می دهد.

  • TrueView for Reach: اگر هدف اصلی شما دسترسی به تبلیغات است و نه لزوماً بازدید از تبلیغات، پس TrueView for Reach چیزی است که باید در نظر بگیرید. این تبلیغات برای دسترسی گسترده به مخاطبان بزرگ بهینه شده اند و بر اساس CPM (هزینه به ازای هر 1000 نمایش) هزینه دریافت می کنند.
  • تبلیغات ویدیویی غیرقابل رد شدن: احتمالاً بدحجابی ترین قالب تبلیغاتی است. این تبلیغات 15 تا 20 ثانیه ای قابل رد شدن نیستند و باید قبل از پخش ویدیوی YouTube مشاهده شوند. این تبلیغات همچنین می توانند در وسط یا بعد از ویدیوها نیز ظاهر شوند.
  • تبلیغات بامپر: تبلیغات بامپر یکی دیگر از قالب های رایج تبلیغات ویدیویی است. آنها تبلیغات شش ثانیه ای «غیرقابل رد شدن» هستند که باید قبل از پخش ویدیوی YouTube مشاهده شوند.

از آنجایی که یوتیوب بزرگترین سایت جهان برای میزبانی و مصرف محتوای ویدیویی است، در این آموزش عمدتاً بر تبلیغات ویدیویی تمرکز خواهیم کرد، اما نگران نباشید، اطلاعات بیشتری در مورد فرمت‌های غیر ویدیویی در ادامه خواهیم داشت.

تبلیغات در یوتیوب

چگونه اولین کمپین تبلیغاتی YouTube خود را راه اندازی کنیم؟!

آماده؟ در اینجا تمام مراحل حیاتی که باید برای تبلیغ موفقیت آمیز در YouTube انجام دهید آورده شده است:

  • کانال یوتیوب خود را راه اندازی کنید
  • حساب Google Adwords خود را ایجاد کنید
  • Adwords را به YouTube پیوند دهید
  • اهداف و انواع کمپین خود را انتخاب کنید
  • کمپین خود را راه اندازی کنید
  • افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید را مشخص کنید
  • ویدیوی بازاریابی خود را آپلود کنید
  • آگهی خود را ذخیره و ارسال کنید

 

01. کانال YouTube خود را راه اندازی کنید

قبل از اینکه بتوانید تبلیغات را در پلتفرم شروع کنید، ابتدا باید کانال YouTube خود را برای کسب و کار خود راه اندازی کنید. مطمئناً، از نظر فنی فرآیندی آسان برای ایجاد حساب کاربری است، اما جنبه‌های زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. از دریافت وضوح هنری صحیح گرفته تا ویدیوی مقدماتی شما، راهنمای گام به گام کاملی برای شما در مورد نحوه راه اندازی یک کانال YouTube داریم.

 

02. حساب Google Adwords خود را ایجاد کنید

این فرآیند برای برخی کمی گیج کننده خواهد بود، و کمی غیر شهودی است. برای ایجاد یک حساب Google Adwords، اساساً مجبور خواهید شد کمپینی ایجاد کنید که ممکن است هرگز از آن استفاده نکنید – و قطعاً به هر حال برای اهداف این مقاله نیست. کاری که فرآیند راه اندازی سعی در انجام آن دارد این است که به شما کمک می کند تا با تبلیغات گوگل آشنا شوید. با این حال، زمانی که شما از قبل هدف خود را دارید، قصد خود را به شما تحمیل می کند، بنابراین فقط کافی است آن را دنبال کنید و سپس می توانید آگهی را از داشبورد حذف کنید.

هدف تبلیغات: تماس‌های بیشتر، بازدید از مکان فیزیکی، بازدید از وب‌سایت و غیره دریافت کنید.

منطقه تبلیغاتی: جایی که اکثر مشتریان شما در آن ساکن هستند.

جزئیات محصول یا خدماتدر طول راه اندازی، از شما خواسته می شود که اولین تبلیغ خود را ایجاد کنید. باز هم، این فقط بخشی از پیکربندی اولیه است و نیازی به انجام آن نخواهید داشت. می‌توانید گرافیک‌های خود را در اینجا اضافه کنید، اما با توجه به اینکه به احتمال زیاد از این تبلیغ استفاده نمی‌کنید، راحت از ادامه مطلب رد شوید. آنچه شما واقعاً به دنبال آن هستید داشبورد اصلی Google Adwords است که به شکل زیر است:

 

03. AdWords را به YouTube پیوند دهید

پس از ایجاد حساب Adwords، باید آن را به YouTube خود پیوند دهید تا بتوانید کمپین های ویدیویی را اجرا کنید. این روند بسیار ساده است و نباید بیش از یک یا دو دقیقه طول بکشد.

  • وارد کانال YouTube خود شوید
  • روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  • “Creator Studio” را انتخاب کنید.
  • در سمت چپ، “Channel” را انتخاب کنید، سپس روی “Advanced” کلیک کنید.
  • در زیر «پیوند دادن حساب Google Ads» روی «پیوند کردن یک حساب Google Ads» کلیک کنید.
  • دستورالعمل ها را دنبال کنید و سپس روی “پایان” کلیک کنید.
  • *پس از تکمیل این تنظیمات، مالک حساب Google Adwords (احتمالاً شما) باید درخواست پیوند موفقیت آمیز کانال YouTube را به Adwords تأیید کند.
  • چیزی متفاوت در حساب YouTube خود می بینید؟ می توانید دستورالعمل های نسخه های مختلف یوتیوب را در اینجا دنبال کنید.

اکنون زمان آن است که با ایجاد کمپین ویدیویی خود شروع کنید. مراحل مختلفی برای این فرآیند وجود دارد، اما در درجه اول شامل انتخاب هدف، مخاطبان، قالب و بودجه شما است.

برند اورنس یا آگاهی از برند چیست؟ + راهنمای جامع
دیدن مطلب

 

04. اهداف و انواع کمپین خود را انتخاب کنید

سوال اول یک سوال واضح است. برای شروع کمپین خود، ابتدا باید یک هدف اصلی را انتخاب کنید. درک گزینه های موجود به اندازه کافی آسان است، اگرچه برخی از آنها تبلیغات ویدیویی را در بخش زیر ارائه نمی دهند. برای این آموزش، ما «آگاهی از برند و دسترسی» را انتخاب می‌کنیم، اما شما را تشویق می‌کنیم که همه گزینه‌هایی را که در دسترس دارید مشاهده کنید.

شرح هر هدفی که امکان تبلیغات ویدیویی را فراهم می کند و هدف آنها به بهترین وجه توسط خود Adwords ارائه می شود:

  • فروش: فروش آنلاین، برنامه، تلفن یا فروشگاه را افزایش دهید.
  • سرنخ ها: با تشویق مشتریان به اقدام، سرنخ ها و سایر تبدیل ها را دریافت کنید.
  • ترافیک وب سایت: افراد مناسب را جذب کنید تا از وب سایت شما بازدید کنند.
  • توجه به محصول و برند: مردم را تشویق کنید تا محصولات یا خدمات شما را کشف کنند.
  • آگاهی از برند و دستیابی به آن: به مخاطبان گسترده ای دست پیدا کنید و آگاهی ایجاد کنید.
  • یک کمپین بدون راهنمایی هدف ایجاد کنید: از هر نوع کمپین موجود استفاده کنید و یک کمپین را گام به گام بدون توصیه‌های هدف بسازید.

در مرحله بعد، از شما خواسته می شود که نوع کمپین خود را انتخاب کنید. نوع کمپین شما تعیین می کند که مشتریان چگونه و کجا تبلیغات شما را ببینند. همانطور که در بالا ذکر شد، بسته به هدفی که انتخاب می‌کنید، گزینه‌های مختلفی در بخش نوع کمپین ظاهر می‌شوند. برخی از گزینه ها چهار و برخی کمتر خواهند داشت. این مقاله بر تبلیغات ویدیویی با YouTube تمرکز دارد، بنابراین باید «ویدیو» انتخاب شود – اما اگر می‌خواهید قالب تبلیغاتی متفاوتی داشته باشید، انتخاب خود را بر این اساس تنظیم کنید.

در مرحله بعدی زیرگروه کمپین قرار دارد. گزینه های اینجا نیز بسته به هدف و نوع کمپینی که انتخاب کرده اید متفاوت خواهد بود. برای همه اهداف فشرده، انتخاب «آگاهی از برند و دسترسی» برای هدف خود و سپس «ویدئو» برای نوع خود، گزینه‌های تبلیغاتی آشناتری را برای این نوع فرعی به دست می‌آورد، مانند «تبلیغات درون جریانی قابل رد شدن»، «تبلیغات باپر» و «غیر». -تبلیغات درون جریانی قابل پرش. به خاطر داشته باشید که نوع و زیرمجموعه ای که انتخاب می کنید بر استراتژی مناقصه شما تأثیر می گذارد، زیرا برخی از گزینه ها فقط برای استراتژی های خاص اجازه می دهند.

 

05. کمپین خود را راه اندازی کنید

نام: صفحه زیر به اندازه کافی آسان شروع می شود. کافیست کمپین را به دلخواه نامگذاری کنید. این فقط توسط شما و هر کس دیگری که ممکن است به مدیریت کمپین ها دسترسی داشته باشد، دیده می شود، بنابراین با خیال راحت آن را هر طور که می خواهید بنامید. البته، این آغاز ورود شما به تبلیغات یوتیوب است، بنابراین احتمالاً باید با بهترین قدم خود شروع کنید و ساختاری برای عنوان کمپین خود ارائه دهید. این همچنین یافتن آنها را در آینده سریعتر و آسان تر می کند. هنگام ایجاد نام، مطمئن شوید که عنوان مناسب است و کمپین را به خوبی توصیف می کند.

بودجه: پس از نامگذاری کمپین، از شما خواسته می شود که بودجه را تنظیم کنید. در اینجا، می توانید انتخاب کنید که چه مقدار پول می خواهید سرمایه گذاری کنید. شما می توانید مقدار روزانه پول برای خرج کردن یا کل مبلغ را برای کل کمپین انتخاب کنید. اگر در این زمینه تازه کار هستید، و ما فرض می کنیم که تازه کار هستید، بهتر است با بودجه روزانه کم شروع کنید. این تضمین می‌کند که برای کمپینی که بهینه‌سازی نشده یا هیچ یک از نتایجی را که می‌خواهید به دست نمی‌آورد، بیش از حد خرج نکنید.

تاریخ: اکنون، خود توضیحی ترین بخش راه اندازی کمپین با Google AdWords: تاریخ. این به شما این امکان را می‌دهد که انتخاب کنید آیا می‌خواهید کمپین را به‌محض تأیید به‌صورت زنده اجرا کنید، یا اینکه می‌خواهید آن را برای زمانی در آینده زمان‌بندی کنید.

شبکه‌ها، زبان و مکان: در ادامه قیف، از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید تبلیغ ویدیویی شما در کجا نمایش داده شود. به خاطر داشته باشید که شبکه ها می توانند با توجه به نوع هدف شما تغییر کنند.

گزینه‌های شما نتایج جستجوی YouTube، ویدیوهای YouTube و شرکای ویدیویی در Display Network هستند. در بیشتر موارد، احتمالاً فقط می خواهید یکی از دو مورد اول را انتخاب کنید، اگرچه نتایج جستجوی YouTube فقط به تبلیغات Discovery محدود می شود. گزینه شرکای ویدیویی در شبکه نمایش بیشتر به این دلیل توصیه نمی‌شود که شما واقعاً نمی‌دانید تبلیغ شما در کجا اجرا می‌شود.

در ادامه، باید زبان خود را انتخاب کنید، که باید به اندازه کافی آسان باشد. سپس مکانی را انتخاب کنید که می‌خواهید کمپین شما در آن اجرا شود. می‌توانید بسیار گسترده باشید و به چندین کشور بازاریابی کنید یا فقط به یک شهر محدود شوید. شما همچنین می توانید مکان های خاص را در اینجا نیز حذف کنید.

حذف محتوا: محتوای زیادی در YouTube وجود دارد و قرار نیست همه آنها با صنعت یا پیام شما هماهنگ باشند. در حالی که کنترل روی این نسبتاً محدود است، می‌توانید انواع خاصی از ویدیوها را حذف کنید تا تبلیغ شما در آنها نمایش داده نشود.

این بخش چند بار با «نوع موجودی» شروع می شود. سه نوع موجودی مختلف وجود دارد که شامل موجودی گسترده، موجودی استاندارد و موجودی محدود است. همانطور که از نام‌ها نشان می‌دهد، فهرست «گسترش‌شده» در مورد محتوای ناسزا، وسوسه‌انگیز جنسی یا خشونت‌آمیز در جایی که «Limited» کمترین میزان را دارد، ملایم‌ترین است. می‌توانید انواع خاصی از محتوایی را که می‌خواهید از آن انصراف دهید بیشتر بررسی کنید.

در نهایت، می‌توانید محتوایی را که دارای رتبه‌بندی تلویزیونی خاصی است، مانند TV-MA یا TV-T، همراه با انواع مختلف ویدیوها مانند پخش جریانی زنده، ویدیوهای جاسازی شده و بازی‌ها حذف کنید.

تنظیمات اضافی: در زیر بخش حذف محتوا یک پیوند کوچک وجود دارد که به سادگی می گوید “تنظیمات اضافی”. در اینجا گزینه هایی برای هدف گذاری دستگاه، محدودیت فرکانس و زمان بندی تبلیغات وجود دارد.

هدف گذاری دستگاه: این به شما امکان می دهد انتخاب کنید که تبلیغ شما در چه دستگاه هایی مانند رایانه، تبلت، دستگاه های تلفن همراه و تلویزیون نمایش داده شود.

محدودیت فرکانس: درپوش فرکانس نباید مانند آنچه هست کنار گذاشته شود. این به شما امکان می دهد تعداد نمایش ها یا بازدیدهای یک کاربر را محدود کنید. عدم استفاده از این می تواند منجر به نمایش مداوم آگهی شما به شخصی که علاقه ای به آن ندارد، شود که به نوبه خود باعث هدر دادن پول برای شما می شود.

زمان‌بندی تبلیغات: در حالی که قبلاً روزی را که می‌خواهید کمپین‌تان به صورت زنده اجرا شود، برنامه‌ریزی کرده‌اید، بخش «زمان‌بندی تبلیغات» به شما امکان می‌دهد کمی بیشتر تمرین کنید و یک برنامه کاملاً سفارشی‌سازی شده را امکان‌پذیر می‌کند. می توانید چندین بار در یک روز راه اندازی کنید تا کمپین فعال شود.

 

06. افرادی را که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید را تعریف کنید

اساساً مهمترین بخش کمپین شما، گروه تبلیغاتی شما «گروهی» از افراد با مجموعه خاصی از مشخصات جمعیتی و علایق شخصی است، همراه با کلمات کلیدی هدفی که برای آنها تعریف می کنید. در زیر خلاصه ای از آنچه می توانید انتظار داشته باشید در بخش گروه تبلیغات بیابید، همراه با چند نکته مفید برای مشاهده اینکه چگونه انتخاب های اینجا بر نحوه و مکان نمایش تبلیغ شما تأثیر می گذارد، آورده شده است.

12 نکته طلایی بازاریابی محتوا که باید بدانید!
دیدن مطلب

درست مانند کمپین خود، ممکن است بخواهید از گروه تبلیغاتی که ایجاد می کنید مجددا استفاده کنید، بنابراین باید نام آن را بنویسید. بعد از اینکه گروه خود را نام بردید، اطلاعات جمعیتی خود را انتخاب کنید که شامل سن، جنسیت، وضعیت والدین و درآمد خانواده می شود.

اکنون، برای اینکه همه چیز را برای اولین کمپین ویدیویی خود ساده نگه دارید، پیشنهاد می کنیم مخاطب یا موضوعی را انتخاب کنید. البته، می‌توانید هر دو یا چند مورد از هر دو را انتخاب کنید، اما اساساً این موضوع باعث می‌شود که تبلیغات شما در چه کسانی و چه ویدیوهایی نمایش داده شود. به همین دلیل است که ما تشویق می کنیم در ابتدا یکی یا دیگری را انتخاب کنید تا پاهای خود را خیس کنید و هرچه به جلو می روید پیشرفته تر شوید.

مخاطب: مخاطبان شما (بدیهی است) کسانی هستند که تبلیغات شما به آنها نشان داده می شود. این بخش را می توان با افزودن اطلاعات جمعیتی و علایق دقیق، ساده یا بسیار مفصل ساخت. مخاطب هدف شما می‌تواند به سادگی «عشق به کتاب» یا به اندازه افرادی باشد که متاهل هستند، در حال حاضر در دانشگاه هستند، متاهل هستند و به کتاب و بازی علاقه دارند..

موضوعات: موضوعات به طور خاص مربوط به انواع ویدیوهایی است که تبلیغات شما در آنها نشان داده می شود. با فرم‌های بی‌پایان محتوا در یوتیوب، این بخش نیز می‌تواند بسیار دقیق باشد

شما نیز این بدان معناست که هر کسی که ویدیویی از موضوع انتخابی شما را مشاهده کند ممکن است تبلیغ شما را ببیند.در حالی که هم مخاطبان و هم موضوعات را می‌توان در بخش‌های خاص خود با جزئیات زیاد بیان کرد، اما می‌توانند به خوبی با هم کار کنند. همانطور که در بالا ذکر کردیم، این کار را برای تازه واردها کمی پیچیده‌تر می‌کند، اما انتخاب یک نوع مخاطب و یک موضوع برای محدود کردن گروه تبلیغاتی خود نیز مشکلی ندارد.

همانطور که در بالا ذکر شد، هنگام اضافه کردن جزئیات در مورد گروه تبلیغاتی خود، ممکن است فرآیندی نسبتاً ساده به نظر برسد. هست و نیست. ما چند نمونه در زیر ارائه کرده‌ایم تا به شما نشان دهیم که چگونه انتخاب‌های شما در بخش گروه آگهی بر چه کسانی نمایش داده می‌شود و روی چه نوع ویدیوهایی اجرا می‌شود.

اگر یک موضوع و یک نوع مخاطب را انتخاب کرده باشید، مثال زیر توضیح می‌دهد که چگونه یک تبلیغ نمایش داده می‌شود.

مثال 1: فرض کنید دسته بندی های خود را به این صورت تنظیم کرده اید: جمعیت شناسی – مردان 18-25 موضوع – بازی های ویدیویی مخاطبان – سازنده وب سایت.

نتیجه این انتخاب‌ها باعث می‌شود که آگهی شما به مردان 18 تا 25 ساله که به سازندگان وب‌سایت و تماشای ویدیوهای مربوط به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند هستند نشان داده شود.

مثال زیر نحوه نمایش یک تبلیغ را در صورت انتخاب چندین موضوع توضیح می دهد.

مثال 2: فرض کنید دسته بندی های خود را به این صورت تنظیم کرده اید: جمعیت شناسی – مردان 18-25 موضوع – بازی های ویدیویی، سازنده وب سایت.

نتیجه این انتخاب‌ها باعث می‌شود که تبلیغ شما به مردان 18 تا 25 ساله در حال تماشای ویدیوهایی درباره سازندگان وب‌سایت یا بازی‌های ویدیویی نشان داده شود.

مثال زیر نحوه نمایش یک تبلیغ در صورت انتخاب چندین مخاطب را توضیح می دهد

مثال 3: فرض کنید دسته بندی های شما به این صورت است: جمعیت شناسی – 18-25 مرد مخاطب – بازی های ویدیویی، سازنده وب سایت.

نتیجه این انتخاب‌ها باعث می‌شود که تبلیغ شما در هر ویدیویی برای مردان 18 تا 25 ساله که به بازی‌های ویدیویی یا سازندگان وب‌سایت علاقه‌مند هستند نشان داده شود.

با مثال های بالا، می توانید ببینید که چقدر سریع انتخاب مخاطبان و موضوعات مختلف می تواند به یک وضعیت مبهم تبدیل شود. رفتن به مسیر ساده در اولین کمپین ویدیویی خود کاملاً اشکالی ندارد. تمرین فقط به شما این امکان را می دهد که در آینده اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

07. ویدیوی بازاریابی خود را آپلود کنید

ادوردز به شما نشان می دهد که تبلیغ شما در موبایل و دسکتاپ چگونه خواهد بود.

بالاخره لحظه فرا رسیده است – زمان آن است که خلاقیت ویدیوی خود را اضافه کنید. اگر قبلاً آن را در YouTube آپلود کرده اید، این کار باید به آسانی کپی URL ویدیوی خود و چسباندن آن باشد. اگر هنوز ویدیوی خود را آپلود نکرده‌اید و در طول مسیر به YouTube 101 نیاز دارید، راهنمای مفیدی در مورد نحوه آپلود ویدیوی خود در YouTube داریم.

نوع آگهی انتخابی شما تعیین می‌کند که چه مقدار از آن قبل از گزینه رد کردن آن مشاهده می‌شود، مگر اینکه یک تبلیغ بامپر شش ثانیه‌ای یا یک قالب تبلیغاتی غیرقابل رد شدن را انتخاب کرده باشید. این به احتمال زیاد پنج ثانیه برای تبلیغات TrueView خواهد بود. برای این تبلیغات قابل رد شدن، بهتر است در ابتدا یک پیام مختصر و ساده ارسال کنید. به این ترتیب، کسی که ممکن است در حال حاضر ماوس خود را برای رد شدن از تبلیغ آماده کرده باشد، همچنان یک اصل برای آنچه شما در مورد آن هستید دریافت خواهد کرد.

پس از آپلود ویدیو، چند چیز وجود دارد که می توانید برای نحوه نمایش آن تغییر دهید. در پانل سمت راست، نمای ظاهری تبلیغ خود را در دسکتاپ و موبایل مشاهده خواهید کرد و می‌توانید URL و متن فراخوان برای اقدام را در اینجا نیز اضافه کنید. این یک قطعه حیاتی است که نباید نادیده گرفته شود.

برای تبلیغات درون جریانی، همچنین از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید عکسی را به‌عنوان بنر همراه آپلود کنید که در سمت راست ویدیو برای بینندگان روی دسک‌تاپ ظاهر می‌شود. اگر از این گزینه استفاده کنید، تصویر بنر به تصویر بنر کانال شما تبدیل می شود.

 

08. آگهی خود را ذخیره و ارسال کنید

پس از اینکه ویدیوی خود را آپلود کردید، دعوت به اقدام خود را اضافه کردید و یک بنر برای تبلیغ خود اضافه کردید، به سادگی روی گزینه «ذخیره و ادامه» کلیک کنید. حالا یه نفس بکش شما ساختن اولین کمپین تبلیغاتی ویدیویی خود را تمام کرده اید!

نکاتی در مورد خط مشی تأیید YouTube

تبلیغ شما باید تأیید شود تا مطمئن شوید که مطابق با خط‌مشی‌های AdWords است. سپس به‌طور خودکار یا زمانی که آن را برنامه‌ریزی کرده‌اید یا اگر انتخاب کرده باشید که بلافاصله پس از تأیید راه‌اندازی شود، فعال می‌شود.

فرآیند تأیید برای اطمینان از ایمن و مناسب بودن یک آگهی در حال انجام است. خود آگهی، کلمات کلیدی استفاده شده و صفحات فرود لینک شده به آگهی، همگی بررسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها به سیاست های پلتفرم پایبند هستند. کمپین‌های موجود که ویرایش می‌شوند نیز باید یک بار دیگر مراحل تأیید را طی کنند تا بررسی شود که آیا تغییرات انجام شده است.

12 نکته طلایی بازاریابی محتوا که باید بدانید!
دیدن مطلب

معمولاً فرآیند بررسی می‌تواند بین چند ساعت تا یک روز کاری طول بکشد. بازبینی آگهی‌های پیچیده‌تر زمان بیشتری می‌برد، اما طبق ترتیبی که دریافت می‌شوند، بررسی می‌شوند.

قالب‌های تبلیغات غیر ویدئویی YouTube

همانطور که در بالا ذکر شد، تبلیغات ویدیویی تنها راهی نیست که می توانید کسب و کار خود را در YouTube تبلیغ کنید. اگر آماده ساختن فیلم های خود برای تبلیغات در غول ویدیو نیستید، به فرمت های زیر نگاهی بیندازید.

برای شروع:

تبلیغات کارت اسپانسر: کارت های حامی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. تصاویر کارتی کوچک قبل از اینکه به گوشه ای بروند در کنار ویدیو ظاهر می شوند. این به بیننده این امکان را می دهد که بداند در صورت تمایل دوباره از کجا به آنها دسترسی داشته باشد.

آنها در کنار ویدیوهای مرتبط نمایش داده می شوند یا محصولات ذکر شده در ویدیو را نمایش می دهند تا در صورت تمایل بتوانید خودتان آنها را خریداری کنید. با کلیک کردن روی نمادی که دائماً در گوشه سمت راست بالای ویدیو نشان داده می‌شود، می‌توانید دوباره به آنها دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات همپوشانی: یکی دیگر از قالب های تبلیغاتی رایج. این یک بنر کوچک است که می تواند در قسمت پایین ویدیویی که در حال تماشای آن هستید بسته شود. مشخصات رسمی (رزولوشن) تبلیغات Overlay 468×60 یا 728×90 پیکسل است.

تبلیغات نمایشی: در حالی که تعداد انگشت شماری از تبلیغات بالا نیز به عنوان تبلیغات نمایشی در نظر گرفته می شوند، توضیحات “رسمی” تبلیغی است که در سمت راست پخش کننده ویدیوی ویدیو و بالای لیست پیشنهادات ویدیو ظاهر می شود. مشخصات رسمی (رزولوشن) این تبلیغات 300×250 یا 300×60 پیکسل است.

شرکت دیجیتال مارکتینگ در مشهد

10 نکته برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی YouTube

شما اکنون بر فرآیند فنی راه اندازی کمپین های تبلیغاتی YouTube خود مسلط شده اید. هنوز چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا از هر پنی که در پلتفرم خرج می کنید حداکثر استفاده را ببرید:

01. موفقیت تبلیغات خود را بسنجید

بعد از اینکه تبلیغ خود را ایجاد کردید، می خواهید بدانید که آیا این تبلیغ خوب است یا بد. چندین معیار عملکرد کلیدی وجود دارد که می‌توان از آنها برای اندازه‌گیری عملکرد یک آگهی استفاده کرد، مانند بازدیدها، زمان تماشا، تعاملات و غیره. می‌توانید از هدف اصلی آگهی برای بررسی اینکه آیا معیارها نتایج رضایت‌بخشی ایجاد می‌کنند یا خیر، استفاده کنید، اما دانش زیادی دارید که می‌توانید از آن برای بهبود کمپین‌های آینده در دسترستان استفاده کنید.

مهمتر از همه، به خاطر داشته باشید که معیار کلیدی نهایی شما معمولاً مشتریان جدیدی است که به کسب و کار خود می آورید، بنابراین مطمئن شوید که کمپین با این هدف هماهنگ است.

02. مخاطبان خود را اصلاح کنید

اگر متوجه شدید که به مخاطب مناسب دسترسی ندارید، ممکن است بخواهید به عقب برگردید و گروه تبلیغاتی خود را اصلاح کنید یا یک گروه تبلیغاتی کمی متفاوت ایجاد کنید تا ببینید آیا نرخ کلیک یا بازدید شما بهبود می یابد یا خیر. شما می توانید برای یافتن یک مخاطب بسیار خاص، از جمله جمعیت شناسی، درآمد خانوار، و علایق شخصی، بسیار دقیق باشید. از طرف دیگر، فوق خاص بودن می تواند منجر به افزایش رقابت شود که می تواند هزینه هر نمایش شما را افزایش دهد.

03. از خستگی خلاق اجتناب کنید

حتی اگر مخاطبان خود را کاملاً هدف قرار داده باشید، اگر آنها یک تبلیغ را اغلب ببینند، احتمالاً اثربخشی خود را از دست داده و احتمالاً برای کاربر آزاردهنده خواهد شد، حتی اگر به آنها مربوط باشد. این خستگی خلاق نامیده می‌شود و با داشتن چندین آگهی ویدیویی که می‌توانید یکی را با دیگری جایگزین کنید، می‌توان از آن جلوگیری کرد. این همچنین می تواند به بهبود میزان بازدید شما کمک کند.

04. در صورت لزوم خلاقیت خود را اصلاح کنید

اگر حتی پس از ایجاد تغییراتی در بینندگان، تبلیغ شما به اندازه ای که انتظار داشتید موثر نیست، ممکن است بخواهید در مرحله بعد به خلاقیت ویدیوی خود نگاه کنید. چیزی به سادگی کوتاه کردن تبلیغ، تغییر مقدمه یا حذف دعوت به اقدام می تواند به اثربخشی تبلیغ کمک کند.

05. پیکسل تبدیل تبلیغات گوگل را به سایت خود اضافه کنید

اگر تبلیغات شما به وب سایت کسب و کار شما منتهی می شود، افزودن یک پیکسل تبدیل می تواند اطلاعات زیادی را ارائه دهد. افزودن این تگ ردیابی به سایت Wix به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا کلیک روی تبلیغ شما منجر به خرید، دانلود یا هر یک از اهداف دیگر شما می شود.

06. با چندین قالب تبلیغاتی آزمایش کنید

در حالی که قابل درک است که کسی که تازه وارد اولین کمپین ویدیویی خود شده است، نمی خواهد عجله به کار دیگری داشته باشد، شما باید! این فقط به شما امکان می دهد تا با پلتفرم بیشتر آشنا شوید. همچنین فرصتی عالی برای مشاهده اینکه آیا انواع خاصی از تبلیغات ویدیویی برای شما بهتر از سایرین کار می‌کنند یا خیر. شاید تبلیغات ویدیویی Discovery بهتر از تبلیغات Bumper شما عمل کند؟ تا زمانی که چندین فرمت را ارائه نکنید و خودتان متوجه شوید، هرگز متوجه نخواهید شد.

07. از عجیب و غریب شدن نترسید

به یاد داشته باشید، این یوتیوب است. این پلتفرمی است که می‌توانید در یک سوراخ خرگوش از عجیب‌ترین ویدیوها بیفتید و یک فرد متفاوت، خوب یا بد، از آن بیرون بیایید. نکته این است که مردم با این انتظار به یوتیوب می آیند که چیزی یاد بگیرند یا سرگرم شوند، بنابراین نترسید که تبلیغات ویدیویی شما هر دو را انجام دهد. جنبه های عجیب و خنده دار نام تجاری خود را نشان دهید، زیرا اینها تبلیغاتی هستند که در خاطر خواهند ماند.

08. افراد مناسب را تشویق کنید

اگر کسی به تبلیغ شما علاقه ای ندارد، از آن صرف نظر می کند. این احتمالاً زیاد اتفاق می افتد، بنابراین به آن عادت کنید. گفته می شود، شخصی که واقعاً به محصول یا خدمات شما علاقه مند است و تبلیغات شما را کاملاً تماشا می کند، ممکن است به فشار بیشتری نیاز داشته باشد تا غوطه ور شود و کلیک را انجام دهد. به همین دلیل است که می‌توانید بعداً یک پیشنهاد ویژه برای ویدیوی خود ارائه دهید، به دور از 5 ثانیه که قبل از رد شدن از تبلیغ می‌گذرد.

09. اضافه کردن زیرنویس را در نظر بگیرید

شرح‌ها نه تنها به افراد کم‌شنوا کمک می‌کند، بلکه به افرادی که نمی‌خواهند در جایی که هستند صدا داشته باشند، اما همچنان ویدیویی را تماشا می‌کنند، کمک می‌کند. ارائه رونویسی تبلیغات خود می تواند مفیدتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید و حتی می تواند رتبه SEO شما را برای ویدیو بهبود بخشد.

10. پیشرفته شوید

به عنوان فردی که تازه وارد تبلیغات YouTube شده است، ممکن است از گزینه های پیشرفته دوری کنید، اما نباید این کار را انجام دهید! ویژگی‌هایی مانند محدودیت فرکانس تعداد دفعاتی را که بیننده تبلیغ خاص شما را می‌بیند محدود می‌کند، که می‌تواند به نمایش آگهی شما در معرض دید افراد جدید کمک کند. این همراه با ویژگی زمان‌بندی که به شما امکان می‌دهد زمان‌های خاصی را برای نمایش آگهی‌تان تنظیم کنید، می‌تواند یک راه بسیار مؤثر برای نمایش آگهی شما در مقابل دیدگان جدید باشد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *