مشهد، بلوار فلسطین
+989216834454
مشهد، بلوار فلسطین
+989216834454

12 نکته طلایی بازاریابی محتوا که باید بدانید!

12 نکته طلایی بازاریابی محتوا که باید بدانید!

بازاریابان محتوا دائماً به دنبال محتوایی هستند که الهام‌بخش و هیجان‌انگیز باشد تا کمپین‌هایشان را جذاب‌تر کنند. با این حال، گفتن این کار بسیار ساده تر از انجام آن است. فقط فکر کنید: ما هر روز محتوای زیادی مصرف می کنیم، اما همه چیز با ما نمی ماند.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، احتمالاً به بازاریابی محتوا به عنوان راهی برای ایجاد برند خود و تقویت صدای شرکت خود نگاه می کنید. خوشبختانه، پس از ایجاد یک وب سایت، لازم نیست به اندازه بازاریابان محتوا آزمون و خطا انجام دهید تا با ویدیوها و تصاویر خود به موفقیت برسید. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد، دوازده بازاریابی محتوا و چرایی کارکرد آنها برای هر شرکت را برجسته می کنیم. شما فقط باید این استراتژی های بازاریابی برنده را در محتوای برند خود پیاده سازی کنید.

12 نمونه برتر بازاریابی محتوا

  1. بازاریابی محتوای ویدیویی
  2. بازاریابی محتوای شخصی شده
  3. بازاریابی محتوای تصویری
  4. بازاریابی محتوای اینفلوئنسر
  5. بازاریابی محتوای کتاب الکترونیکی
  6. بازاریابی محتوای وبلاگ
  7. بازاریابی محتوای اینفوگرافیک
  8. بازاریابی محتوای ایمیلی
  9. بازاریابی محتوای پادکست
  10. بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربر
  11. بازاریابی محتوای اپلیکیشن
  12. بازاریابی محتوای هوش مصنوعی

 

01. بازاریابی محتوای ویدیویی

Tasty به طور منحصربه‌فرد از ویدیوهای آشپزی ساده خود با استفاده از همان فرمول فیلم می‌گیرد تا مراحل سریع و آسان را برای پیروی از یک دستور غذا نشان دهد. آنها هر ماه حدود 50 ویدیوی جدید منتشر می کنند که هر کدام با یک تصویر کوچک چشم نواز هستند و کانال یوتیوب آنها بیش از 50 میلیون بازدید در ماه دارد.

چه چیزی می توانیم از Tasty یاد بگیریم؟ نه تنها در تعداد دفعات انتشار خود، بلکه در سبک و کیفیت محتوای خود نیز ثابت باشید. هنگامی که Tasty محبوبیت پیدا کرد، به همان روش فیلمبرداری برای ویدیوهای خود چسبید. Tasty به جای اتخاذ رویکرد پیشرفته، تصمیم گرفت: “اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید.” تاکنون این رویکرد نتیجه داده است.

02. بازاریابی محتوای شخصی شده

کمپین ویروسی کوکاکولا با نام “به اشتراک گذاری یک کوکاکولا” در استرالیا شروع شد، جایی که کوکاکولا 150 نام محبوب ترین را روی بطری های کوکاکولا قرار داد و از مردم خواست که یک کوکاکولا را با فردی که نامی روی بطری دارد به اشتراک بگذارند. سپس این کمپین در سراسر جهان گسترش یافت و کوکا حتی یک ابزار شخصی سازی بطری را در وب سایت خود راه اندازی کرد.

چه چیزی می توانیم از کوکاکولا بیاموزیم؟ مردم عاشق شخصی سازی هستند. صرفاً چاپ نام روی برچسب آنها به موفقیت جهانی کمپین منجر شد. زمانی که ایده‌های محتوای خود را طوفان فکری می‌کنید، سعی کنید تا حد امکان آن را شخصی کنید تا مخاطبان خود را تشویق کنید تا با برند شما درگیر شوند.

03. بازاریابی محتوای تصویری

رولکس برای استراتژی بازاریابی محتوای خود از تصاویر با کیفیتی استفاده می کند که احساس کلاسیک و بی انتها دارند. حساب اینستاگرام رولکس و سایر صفحات رسانه های اجتماعی منحصراً به این تصاویر می چسبند. رولکس نه تنها از عکاسی قوی استفاده می کند، بلکه ظاهر و احساسی ثابت دارد که پیروانش از این برند انتظار دارند.

چه چیزی می توانیم از رولکس بیاموزیم؟ وقتی نوبت به بازاریابی محتوای تصویری می‌رسد، روی تصاویر باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید و منظم بودن را با محتوای عکس‌ها و زیبایی‌شناسی حفظ کنید. وقتی مردم می‌توانند انتظار عکس‌های باکیفیت رسانه‌های اجتماعی را داشته باشند، برند شما را با همان ویژگی‌ها مرتبط می‌کنند.

برند اورنس یا آگاهی از برند چیست؟ + راهنمای جامع
دیدن مطلب

04. بازاریابی محتوای اینفلوئنسر

در سال 2018، Olay کمپین “Face Anything” خود را راه اندازی کرد که از تأثیرگذاران صنایع مختلف برای الهام بخشیدن به زنان استفاده می کرد تا بدون ترس از قضاوت به خود وفادار بمانند. Olay 9 اینفلوئنسر را به عنوان چهره های کمپین خود انتخاب کرد و آنها را در ویدیوها و تصاویر در رسانه های اجتماعی و در سراسر وب به نمایش گذاشت. Olay همچنین چند اینفلوئنسر دیگر اینستاگرام را در کمپین خود قرار داد که از محصولات Olay در طول یک چالش 28 روزه استفاده کردند و سپس محتوای مارک را آپلود کردند.

چه چیزی می توانیم از Olay یاد بگیریم؟ با اینفلوئنسرها شریک شوید تا با مشتریان خود طنین انداز شوید، محتوای بیشتری تولید کنید و دسترسی خود را گسترش دهید. مخاطبان اینفلوئنسرها عموماً آنها را قابل اعتمادتر از برندهای بدون چهره می دانند و توصیه های آنها را جدی می گیرند.

05. بازاریابی محتوای کتاب الکترونیکی

چه کسی بهتر از خود پلتفرم شبکه، بازاریابی را به کاربران آموزش می دهد؟ لینکدین کتاب الکترونیکی “Secret Sauce” خود را برای دانلود تبلیغ کرد تا به کاربران بیاموزد چگونه می توانند از استراتژی بازاریابی پلتفرم به موفقیت برسند. این تنها راهنمای منتشر شده لینکدین نبود. در واقع دارای کتابخانه ای از راهنماهای آموزشی و کتاب های الکترونیکی است.

چه چیزی می توانیم از لینکدین بیاموزیم؟ از تبلیغ خود خجالت نکشید. محتوای آموزشی، مانند کتاب‌های الکترونیکی و وبینارها، می‌توانند برند شما را به عنوان پیشرو در صنعت معرفی کنند.

بازاریابی محتوای کتاب الکترونیکی Secret Sauce LinkedIn

06. بازاریابی محتوای وبلاگ

Buffer استراتژی های موفق بسیاری در پشت وبلاگ خود داشت. ابتدا مجموعه‌ای از پست‌های مهمان را با صداها و تخصص‌های منحصربه‌فرد در زمینه‌های مختلف انتخاب کرد.

بنابراین SEO را بهبود بخشید و به Buffer کمک کرد تا مخاطبان بیشتری را جذب کند. انتشار مداوم پست‌های جدید توسط بافر، آن را به یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد برای مخاطبان خود تبدیل کرد و در عین حال اعتبار آن را برای موتورهای جستجو مانند Google بهینه کرد.

چه چیزی می توانیم از بافر یاد بگیریم؟ یک وبلاگ به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود ایجاد کنید تا قدرت خود را در صنعت ایجاد کنید و سئوی خود را بهبود بخشید. به جای طعمه کلیکی، پست های وبلاگی طولانی را هدف قرار دهید که اطلاعات غنی و ارزش واقعی را به خوانندگان شما ارائه می دهد.

بازاریابی محتوای وبلاگ Buffer

07. بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک درباره اینفوگرافیک از یک شرکت که به تولید اینفوگرافیک کمک می کند. اینفوگرافیک NeoMam در سال 2013 راه اندازی شد، اما این مثال همچنان مرتبط است. «13 دلیل برای اینکه مغز شما هوس اینفوگرافیک‌ها را دارد» آن در فضای مجازی منتشر شد و هزاران بک لینک و اشتراک‌گذاری را جمع آوری کرد. این شرکت با محبوبیت فرم محتوا این حق اینفوگرافیک را منتشر کرد. بالاتر از آن، اطلاعات به خوبی تحقیق شده و طراحی جذاب بصری این محتوا را به یک محتوای قوی تبدیل کرده است.

چه چیزی می توانیم از اینفوگرافیک NeoMam بیاموزیم؟ زمان بندی همه چیز است. در مورد موضوعات پرطرفدار تحقیق کنید تا ببینید مردم چه چیزی را جستجو می کنند و سپس یک اینفوگرافیک یا نوع محتوای مرتبط دیگری ایجاد کنید. وقتی یک موضوع پرطرفدار با صنعت شما مطابقت دارد، شما طلا را به دست آورده اید.

چگونه تبلیغات در یوتیوب کنیم؟ + 10روش درآمدزایی
دیدن مطلب

08. بازاریابی محتوای ایمیل

انتظار برای ایمیل های تبلیغاتی می تواند یک تجربه نادر باشد. معمولاً خبرنامه‌هایی که در آنها مشترک شده‌ایم و فراموش کرده‌ایم صندوق ورودی ما را مسدود می‌کنند، اما Warby Parker سر و صدا را کاهش می‌دهد. تمام محتواها، از CTAهای مناسب تا قالب مینیمالیستی آن، به خوبی در ایمیل‌های تمیز، ساده و مستقیم آن جریان دارند. این شرکت همچنین از هر فرصت ایمیلی استفاده می‌کند و به طور مداوم اعلان‌های سبد خرید، پیگیری سفارش و سایر ایمیل‌ها را ارسال می‌کند. ایمیل‌های Warby Parkers همیشه دارای همان عناصر بهینه‌سازی شده هستند و این شرکت آنها را تقریباً در زمان مشابهی هر هفته ارسال می‌کند.

چه چیزی می توانیم از واربی پارکر بیاموزیم؟ تبلیغ کسب و کار به گونه ای که مشتریان بالقوه را جذب کند و به برند شما وفادار بماند، می تواند کار سختی باشد. اما وقتی خوب انجام شود، از مزایای آن بهره مند خواهید شد. هنگامی که صدای خود را پیدا کردید، یاد بگیرید که چگونه آن را بهینه کنید و از هر فرصت تماسی استفاده کنید.

بازاریابی محتوای ایمیلی Warby Parker

09. بازاریابی محتوای پادکست

وقتی در مورد تبلیغات پادکست صحبت می کنیم، باید در مورد Mailchimp صحبت کنیم. به لطف تبلیغات سریع این شرکت در پادکست اولیه سریال، این برند یک شبه به یک داستان موفقیت تبدیل شد. شوخی در مورد تلفظ اشتباه نام شرکت منجر به گفتگوهای زیادی در مورد این برند در رسانه های اجتماعی و حتی میم هایی شد که خود Mailchimp از آنها استقبال کرد.

چه چیزی می توانیم از Mailchimp یاد بگیریم؟ حتی اگر خودتان پادکست را راه‌اندازی نمی‌کنید، محتوای پادکست را به عنوان راهی برای دستیابی به مخاطبان خود و افزایش آگاهی از برند، تخفیف ندهید. بسیاری از شنوندگان سریال قبلاً نام Mailchimp را نشنیده بودند، بنابراین چسباندن نام تجاری به چنین پادکست محبوبی به راه‌اندازی این شرکت در جریان اصلی کمک کرد.

10. بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربر

Mejuri، برند محبوب جواهرات، تقریباً یک میلیون دنبال کننده در اینستاگرام جمع کرده است. مشتریان Mejuri را به خاطر جواهرات ساده و در عین حال کلاسیک آن دوست دارند، اما ممکن است حتی تولید محتوا برای این برند را بیشتر دوست داشته باشند. مطمئناً، این برند ممکن است از برخی پست‌ها حمایت مالی کند، اما اگر به فید Mejuri نگاه کنید، تقریباً تمام محتوای ارگانیک تولید شده توسط کاربر را خواهید یافت. مشتریان دوست دارند احساس قدردانی و برجسته شدن کنند، و برندها زمانی که مشتری عکسی با محصولات شما پست می‌کند و برند شما را به دنبال‌کنندگانش توصیه می‌کند، آن را یک برد می‌نامند.

از مجوری چه یاد بگیریم؟ مشتریان وفادار خود را تشویق کنید تا در کمپین های بازاریابی شما شرکت کنند. عکس ها را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید یا صفحات اجتماعی خود را تگ کنید تا مخاطبان خود را درگیر کنید و همچنین آنها را در استراتژی محتوای خود ادغام کنید.

بازاریابی محتوای Mejuri

11. مثال بازاریابی محتوای اپلیکیشن

تقریباً هر چیزی می تواند واجد شرایط بازاریابی محتوا باشد، و Charmin قدمی فراتر گذاشت و اپلیکیشن منحصر به فرد خود را منتشر کرد. برنامه Sit or Squat از Charmin به شما کمک می کند حمامی تمیز پیدا کنید. این برنامه بیش از 100000 بار دانلود کرد و اگرچه کسانی که آن را دانلود می کنند به دلایل عملی از آن استفاده می کنند، Charmin از تعامل کاربر و آگاهی از برند بهره مند شد. نتیجه، سر و صدا در اطراف برند، از جمله مکالمات رسانه های اجتماعی و محتوای تولید شده توسط کاربر بود.

چگونه تبلیغات در یوتیوب کنیم؟ + 10روش درآمدزایی
دیدن مطلب

چه چیزهایی می توانیم از شارمین بیاموزیم؟ خودتان را به روش‌های استاندارد بازاریابی محتوایی که رقبای شما به آن تکیه می‌کنند محدود نکنید. Charmin به بیرون از جعبه نگاه کرد و یک اپلیکیشن برای کمپین خود ایجاد کرد و نتایج نتیجه داد.

بازاریابی محتوای اپلیکیشن Charmin

12. مثال بازاریابی محتوای هوش مصنوعی

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها برای خدمات مشتریان به چت‌ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) متکی هستند. با این حال، Sephora این روند بازاریابی را یک قدم فراتر می برد و از آن برای پیشبرد محصولات و فروش استفاده می کند. ربات چت Sephora به کاربران مسابقه ای ارائه می دهد تا محصولات مورد نظر خود را محدود کنند و سپس توصیه های شخصی سازی شده محصول را ارائه می دهند.

این نه تنها به Sephora shoppers کمک می کند، اما همچنین به شرکت اجازه می دهد تا داده های ارزشمندی را در مورد خریداران خود جمع آوری کند تا از آنها برای اهداف بازاریابی استفاده کند.

چه چیزی می توانیم از Sephora یاد بگیریم؟ از استفاده از فناوری های جدید یا نوظهور در استراتژی بازاریابی محتوای خود نترسید. توصیه های محصول مبتنی بر هوش مصنوعی، به ویژه، ارزشی را برای مشتریان شما فراهم می کند و در عین حال فروش را به حداکثر می رساند.

 بازاریابی محتوای هوش مصنوعی Sephora

شرکت دیجیتال مارکتینگ در مشهد

نکات کلیدی برای یک استراتژی مارکتینگ محتوای موفق

نمونه های بازاریابی محتوا در بالا چیزهای زیادی برای آموزش به ما دارند. هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی محتوای خود، این نکات را به خاطر بسپارید:

  • ثابت قدم باشید. مخاطبان شما از برند شما انتظار فرکانس و کیفیت خاصی را دارند، بنابراین مطمئن شوید که می توانید آن را ارائه دهید – چه پست در رسانه های اجتماعی یا وبلاگ یا ارسال یک خبرنامه ایمیلی.
  • آنچه برای شما مناسب است را پیدا کنید و با آن بدوید. این می‌تواند صدای برند شما، محتوایی که پست می‌کنید یا زیبایی‌شناسی شما باشد، اما وقتی عنصری با مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود، به آن پایبند باشید.
  • از شکستن چارچوب ها نترسید. از طرف دیگر، ریسک کردن اغلب نتیجه می دهد، به خصوص اگر سعی کنید برند خود را از رقبای خود متمایز کنید، به طور خلاقانه به بازاریابی محتوا مانند ایجاد یک برنامه یا استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی رویکرد کنید.
  • منشعب شوید و درگیر شوید. چه با اینفلوئنسرها شریک شوید، چه درخواست محتوای تولید شده توسط کاربر، یا دریافت پست مهمان در وبلاگ خود، مشتریان دوست دارند صداهای مختلفی را بشنوند. این روابط را برای دستیابی به مخاطبان جدید تقویت کنید.

زمان بندی را فراموش نکنید درباره آخرین روندها برای انتشار محتوای به موقع و مرتبط تحقیق کنید، زیرا کاربران رسانه های اجتماعی به احتمال زیاد آن را انتخاب می کنند، به اشتراک می گذارند و با آن درگیر می شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]
نوشته های مرتبط
1 دیدگاه
فرزاد محبوب

مطالبی که نوشتین عالی بودن و قیمت هاتون عالیه موفق و پیروز باشید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *