آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا فایزر اسپانسر اسکار است؟ یا چرا شرکت هایی مانند کوکاکولا با وجود اینکه یکی از معروف ترین محصولات جهان است، هنوز میلیون ها دلار را برای کمپین های تبلیغاتی خرج می کنند؟ پاسخ آگاهی از برند یا همان برند اورنس است.
در بازار رقابتی امروز، آگاهی قوی از برند می تواند به ارتباطات یک کسب و کار در میان بمباران تبلیغات کمک کند. در حالی که در گذشته، تبلیغات سنتی و تلاش های بازاریابی به اندازه کافی خوب کار می کردند، مشتریان اولویت های خود را تغییر داده اند. برندها باید نوآوری کنند و مخاطبان خود را به روشی درست و در زمان مناسب ملاقات کنند. همانطور که Dazed Media 2031 A Future World Report نشان می دهد، “اکنون که هر کسی می تواند یک برند باشد، خطوط تار شده اند. تودهها قدرت واقعی را در دست دارند و برندهای سنتی در حال مبارزه برای کنترل روایتی هستند که زمانی انحصار آن را در دست داشتند.»
با در نظر گرفتن این موضوع، تعداد بیشتری از کسب و کارها در هر اندازه می خواهند به طور استراتژیک به مخاطبان هدف خود نزدیک شوند، آنها را با ابزارهای مناسب درگیر کنند و به اندازه کافی مشتریان بازگشتی ایجاد کنند تا یک نام تجاری قابل شناسایی و ثابت ایجاد کنند.
این مقاله از شرکت دیجیتال مارکتینگ در مشهد به شما بینش عملی در مورد اینکه چگونه می توانید آگاهی برند خود را افزایش دهید، می دهد. با اصول اولیه شروع کنید، مانند یک طراحی وب سایت، توسعه حضور برند خود در رسانه های اجتماعی یا تکمیل طراحی لوگو.
موارد زیر را پوشش خواهیم داد:
- آگاهی از برند چیست؟
- چرا آگاهی از برند مهم است؟
- نحوه ایجاد آگاهی از برند
- چگونه آگاهی از برند را افزایش دهیم
- چگونه آگاهی از برند را اندازه گیری کنیم
- نمونه های آگاهی از برند
آگاهی از برند یا برند اورنس چیست؟
آگاهی از برند یک اصطلاح گسترده است که به میزان آشنایی مخاطبان هدف شما با برند شما اشاره دارد. آگاهی از برند، سفر مشتری را از طریق قیف برند آغاز میکند و هر پنج بخش را شامل میشود: آگاهی، توجه، ترجیح، اقدام و وفاداری. بسیاری از شرکتها تلاش میکنند تا نام تجاری خود را با محصولات یا خدماتی که ارائه میکنند مترادف کنند و برای مشتریان فعلی یا بالقوه در ذهن خود باقی بمانند.
آگاهی از برند یک بازی طولانی است، اما بازیای است که دید و خاطرهانگیز بودن برند شما را به روشهایی افزایش میدهد که سایر بازاریابیها نمیتوانند. استفاده استراتژیک از رنگهای برندتان، طراحی لوگو یا شعار جذاب میتواند پیام برند شما را تقویت کند و هنگام تصمیمگیری مصرفکنندگان، شما را در ذهن خود نگه دارد.
طاقهای طلایی مکدونالد یا شعار «فقط انجامش بده» نایک، هر دو نمونهای از کمپینهای بلندمدت آگاهی از برند هستند. این عناصر کوچک برند باعث می شود که بیشتر افراد هوس یک همبرگر را داشته باشند یا به این فکر کنند که آیا به یک جفت کفش ورزشی جدید نیاز دارند یا خیر.
چرا آگاهی از برند مهم است؟
آگاهی از برند قوی به این معنی است که افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا هستند – گامی مهم در جهت تبدیل شدن به پیشرو در حوزه کاری شما. اما ایجاد شناخت برند فراتر از جذب مشتری و افزایش اعتماد به محصولات یا خدمات شماست.
مزایای اصلی افزایش آگاهی از برند شما عبارتند از:
جذب مشتریان برای اولین بار:
مشتریان جدید اغلب محصولاتی را که می شناسند با نام تجاری ناشناخته امتحان می کنند. در واقع، 59 درصد از خریداران ترجیح می دهند محصولات جدید را از برندهای مورد اعتماد خود خریداری کنند. و از آنجایی که آگاهی از برند مرحله اولیه قیف بازاریابی در نظر گرفته می شود، می توانید آن را مانند شبکه گسترده ای در نظر بگیرید که در دریایی از خریداران بالقوه پرتاب شده است. هنگامی که آنها را قلاب می کنید، آنها را از طریق قیف به سمت تصمیم خرید هدایت می کند و در نهایت منجر به وفاداری به برند می شود.
کسب اعتبار:
ایجاد اعتبار می تواند بر تصمیمات مصرف کننده تأثیر مثبت بگذارد. اگر اعتماد به برند را ایجاد کرده باشید، احتمالاً نام تجاری شما تأثیر بیشتری بر مخاطبان خواهد داشت تا بتواند بر مسائل مربوط به تجارت یا صنعت شما تأثیر بگذارد. مردم بیشتر به برندهایی متصل می شوند که هدفی دارند و وفاداری مشتری و ارزش ویژه برند را تقویت می کنند. همانطور که RazorFish دریافته است، این تصور از زمان همهگیری تشدید شده است، که طرز تفکر مردم در مورد برندها و ماموریتها و ارزشهای آنها را تغییر داده است.
همانطور که نیکلاس چیدیاک، رهبر استراتژی برند در Razorfish، به اشتراک می گذارد:
«بیشتر برندها از هدف خود استفاده کرده اند، اما تعداد کمی از آنها به طور فعال آن را به جلو می برند. ما در اوج شستشوی هدف قرار داریم، و ضروری است که برندها نه تنها هدف خود را به وضوح بیان کنند، بلکه در هر کاری که انجام می دهند به طور واقعی آن را به اجرا بگذارند. برندها فراتر از «چرا» هستند و با «چگونه» دنبال میشوند و هدف را با عملکرد مرتبط میکنند.»
برای محصولات و خدمات هزینه بیشتری بپردازید:
شناخته شدن به عنوان یک نام تجاری قابل اعتماد به مشتریان وفادار و خریداران بالقوه کمک می کند شما را در رقابت انتخاب کنند. با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها فقط به صورت آنلاین فعالیت می کنند، اعتماد بیش از هر زمان دیگری ارزش دارد. شما می توانید – و باید – برای آرامش خاطر بیشتر هزینه کنید.
کارمندان و شرکای با کیفیت بالا را جذب کنید:
همانطور که برند خود را به رسمیت میشناسید، افراد بیشتری فرصت همکاری با شما را پیدا میکنند. این بدان معنی است که شما کارمندان با کیفیت بالاتر را جذب خواهید کرد و با مشاغل بزرگتر و معتبرتر شریک خواهید شد.
کسب و کار خود را گسترش دهید:
شهرت و اعتبار یک برند از محصول یا خدمات اولیه ای که ارائه می کنید به کاری که کسب و کار شما در آینده انجام می دهد منتقل می شود. وقتی میخواهید به بازارهای جدید گسترش پیدا کنید یا محصولات جدید معرفی کنید، آگاهی بیشتر از برند به شما کمک میکند که در حال انتقال باشید، زیرا در حال حاضر مجموعهای از مشتریان دارید که به شما اعتماد دارند.
نحوه ایجاد آگاهی از برند
شما نمی توانید با یک پروژه یکباره به آگاهی برند برسید. این فرآیند شامل چندین کمپین، فعالیت رسانه های اجتماعی، همکاری و موارد دیگر است. بیایید با اصول ساختن یک برند و اثبات حضور و ارتباط خود شروع کنیم.
هنگام ایجاد شناخت برند خود به این اقدامات اساسی توجه کنید:
هویت برند خود را توسعه دهید
این روزها، مشتریان میخواهند با برندی ارتباط برقرار کنند که میتوانند در سطح احساسی یا فکری با آن ارتباط برقرار کنند، دقیقاً مانند یک شخص – مارکهایی که شخصیتهای پر جنب و جوش، ارزشهای اخلاقی، حس شوخ طبعی و لحن صدای خاصی دارند. یک کهن الگوی نام تجاری را انتخاب کنید و هویت برند خود را توسعه دهید تا این صدا، شخصیت و داستان را پیدا کنید.
با گزینه های بسیار زیاد، خریداران خرید محصولاتی را از مشاغلی انتخاب می کنند که ارزش های آنها را منعکس می کند. بنابراین از برجسته کردن ایدهآلهای اجتماعی، اقتصادی یا زیستمحیطی خود دریغ نکنید. مشتریان همچنین متوجه شده اند که خرید آنها می تواند دنیا را تغییر دهد. مردم به شدت در مورد این مسائل احساس می کنند و شما می توانید از آن احساسات استفاده کنید.
در حالت آفلاین و معتبر باشید
همانطور که گزارش McKinsey نشان داد، 42٪ از مصرف کنندگان نسل هزاره و Gen Z هدف را به عنوان عامل اصلی در تغییر نام تجاری ذکر کردند. به عنوان مثال، این مصرف کنندگان تصمیم خود را بر این اساس قرار دادند که آیا یک شرکت ارزش های آنها را به اشتراک می گذارد یا خیر و آیا با کارکنان خود به خوبی رفتار می کنند.
اصالت شالوده ارتباطات صادقانه را ایجاد می کند و به مشتریان فعلی و آینده کمک می کند تا با برند شما ارتباط عاطفی برقرار کنند. هدف اولیه برند خود را برجسته کنید تا به ذینفعان داخلی و خارجی نشان دهید که نام تجاری شما به چه چیزهایی اعتقاد دارد و ارزش دارد.
در شبکه های اجتماعی فعال باشید
پس از ایجاد هویت برند خود، پیام خود را به اطلاع عموم برسانید.
در گذشته، برندها از بیلبوردها، تبلیغات مجلات و تبلیغات تلویزیونی برای برقراری ارتباط با مخاطبان استفاده می کردند، اما امروزه بیشتر تعاملات به صورت آنلاین انجام می شود. ما به ویژه با برندها در رسانه های اجتماعی تعامل داریم، جایی که نزدیک به نیمی از جمعیت جهان به طور متوسط بیش از 2 ساعت در روز را سپری می کنند.
اکنون مردم انتظار دارند که برندها از رسانه های اجتماعی استفاده کنند. بیشتر مشتریان حتی تا آنجا پیش می روند که کسب و کار شما را جستجو می کنند و در کانال های رسانه های اجتماعی با شما تماس می گیرند نه از طریق وب سایت، ایمیل یا تلفن شما.
برخلاف سایر رسانهها، رسانههای اجتماعی محیطی معمولیتر را در خود جای میدهند که آن را به مکانی عالی برای استفاده از صدای برند معتبر شما تبدیل میکند. مردم برای تعامل با برند شما به حساب های شما می آیند.
از کانال های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، لینکدین و تیک تاک برای پخش شخصیت برند خود استفاده کنید (البته انتخاب شما به بازار شما بستگی دارد). برای ارسال محتوای جدید، ایجاد گرافیک رسانه های اجتماعی، تعامل با سایر برندها و جذب مخاطبان خود وقت بگذارید.
مشتریان در هنگام تماس با رسانه های اجتماعی انتظار پاسخ به موقع دارند، بنابراین فعالانه در اسرع وقت پاسخ دهید.
محتوای تازه ایجاد کنید
طبق گفته Marketing Interactive، اکثر مصرفکنندگان Gen Z و Millennial تجربیات مشتری دیجیتال را حتی مهمتر از تجربیات حضوری هنگام ایجاد روابط با برند مورد اعتماد میدانند. هدف از ایجاد آگاهی از برند ایجاد سر و صدا در اطراف برند شماست، بنابراین به مخاطبان خود محتوای جدیدی بدهید که آنها را ترغیب کند تا با دوستان خود درگیر شوند و به اشتراک بگذارند.
ایجاد محتوایی که مخاطبان به اشتراک بگذارند به دو هدف دست مییابد: با انتشار آن به مخاطبان وسیعتری توجه بیشتری را به برند شما جلب میکند و همچنین شناخت مثبت را ترویج میکند. در آینده، مخاطبان احتمالاً با یک برند با محتوای آشنا تعامل خواهند داشت تا یک تجارت ناشناخته.
چگونه آگاهی از برند را افزایش دهیم؟
اکنون که پایههای آگاهی از برند را درک کردهاید، بیایید راههای خاصی را بررسی کنیم که میتوانید آن را شروع کنید. به یاد داشته باشید، هر روشی را که انتخاب می کنید، همیشه با مخاطبان خود در مکان های پرتکرار ملاقات کنید و از زبانی استفاده کنید که با آنها صحبت می کند. این منجر به ارتباطات معتبرتر در هر زمینه می شود.
- فیلم های جالب تولید کنید
- طراحی اینفوگرافیک
- میم بسازید
- یک وبلاگ ایجاد کنید
- با برندهای دیگر همکاری کنید
- از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید
- حمایت های مالی
- یک پادکست راه اندازی کنید یا یک لیست پخش را مدیریت کنید
- ارائه محصولات یا خدمات رایگان
- از برنامه های ارجاع استفاده کنید
- با استفاده از سئو ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید
- ایمیل شخصی و کمپین های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید
- اهرم داستان گفتن
- NFT ها را امتحان کنید
01. فیلم های جالب تولید کنید
ویدیوها محتوای عالی و قابل اشتراک گذاری را در همه پلتفرم ها ایجاد می کنند. میتوانید ویدیوها را به وبسایت خود اضافه کنید و آنها را در کانالهای رسانههای اجتماعی خود نیز ارسال کنید. بسیاری از برندها همچنین یک کانال YouTube را به عنوان خروجی برای کمپین های آگاهی از نام تجاری راه اندازی می کنند.
برخی از ایده ها برای محتوای ویدیویی عبارتند از: آموزشها، تجزیه گرایشهای مختلف، یا میزبانی پانل: از سازنده ویدیوی شرکت دیجیتال مارکتینگ در مشهد برای ایجاد محتوای ویدیویی مرتبط و جذاب استفاده کنید. ترکیبی از محتوای بلند و کوتاه را امتحان کنید تا ببینید مخاطب شما با چه چیزی ارتباط برقرار می کند.
02. طراحی اینفوگرافیک
اینفوگرافیک ها هم می توانند داستانی را بیان کنند و هم تصاویری بر روی برند را در قالبی که به راحتی قابل اشتراک گذاری است ارائه دهد. مخاطبان شما احتمالاً اینفوگرافیک های جذاب را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و آگاهی از برند شما را افزایش می دهند. فراموش نکنید که آن را با استفاده از هویت زیبایی شناختی و بصری برند خود طراحی کنید – و البته برای نشان دادن مالکیت، روی لوگوی خود ضربه بزنید.
03. میم بسازید
میم ها دیگر فقط برای ترول های اینترنتی و دانشجویان کالج نیستند. اکنون می توانید از این ابزار بازاریابی قانونی به نفع برندسازی خود استفاده کنید. در بیشتر موارد، میمها پیامی کوتاه، خندهدار یا شوخ به همراه دارند. آنها پتانسیل ویروسی شدن را دارند، اما به بودجه طراحی زیادی نیاز ندارند.
04. یک وبلاگ ایجاد کنید
ایجاد یک وبلاگ می تواند به آگاهی از برند شما بیفزاید، اعتماد را تقویت کند و محتوای قابل اشتراک گذاری را در یک بسته ارائه دهد. پستهای وبلاگ یک عنصر اصلی بازاریابی دیجیتال هستند – در واقع، وبلاگها یکی از معدود رسانههایی برای محتوای بازاریابی طولانی مدت هستند. این به برند شما فرصتی می دهد تا تخصص خود را به اشتراک بگذارد، رهبری فکری را مدیریت کند و به طور معناداری علامت شما را بگذارد. هنگام نوشتن یک پست وبلاگ، به خاطر داشته باشید که مقالات جالب و آموزنده بهترین عملکرد را دارند.
بسیاری از برندهای موفق به طور مداوم محتوای جدیدی را به وبلاگ وب سایت خود اضافه می کنند. اگر به درستی در وبلاگ خود سرمایه گذاری کنید، مشتریان شما آن را به عنوان یک منبع دانش تلقی می کنند – حتی به طور بالقوه که بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد.
05. با برندهای دیگر همکاری کنید
همکاری بین برندهایی که مخاطبان مشابه (یا حتی متفاوت) دارند، می تواند در معرض دید هر دو کسب و کار دو چندان شود. اگر مخاطبان مشترک شما هر دو برند را بسیار مورد توجه قرار دهند، هر دو می توانید پایگاه مشتری خود را افزایش دهید.
یک همکاری برندسازی میتواند به اشکال مختلفی انجام شود، مانند مبادله اشتراکگذاری در رسانههای اجتماعی، ویدئوهای تولید مشترک، یا پست مهمان در وبلاگهای یکدیگر.
06. از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید
اینفلوئنسر مارکتینگ حد وسطی بین همکاری و تبلیغات پولی است. این برند شما را با شخصی مرتبط می کند که شهرت خوبی دارد و مخاطبان ثابتی در رسانه های اجتماعی دارد. کار با اینفلوئنسرها می تواند تعامل برندها را افزایش دهد.با توجه به Retail Touchpoints، این به این دلیل است که اینفلوئنسرهای «هر روزه» – سازندگانی که محتوا را به عنوان یک کار فرعی و نه به عنوان یک شغل تمام وقت تولید می کنند – هستند که می توانند واقعاً و عمیقاً با مصرف کنندگان درگیر شوند.
مشارکت اینفلوئنسرها بسته به پلتفرم و قیمت تعیین شده متفاوت خواهد بود – اما وقتی یکی را پیدا کردید که می خواهید با آن کار کنید، فرصت عالی برای افزایش آگاهی از برند خود را باز کرده اید.
07. حمایت مالی
شما می توانید از طریق حمایت مالی، یا ارائه خدمات، محصول یا پشتیبانی مالی در ازای تبلیغات و قرار گرفتن در معرض، آگاهی برند خود را افزایش دهید.
نام تجاری شما می تواند از هر چیزی از غذا یا الکل برای یک رویداد یا افرادی مانند هنرمندان یا ورزشکاران حمایت مالی کند. یافتن این فرصت ها به معنای برنامه ریزی استراتژیک است که می خواهید با چه مخاطبانی ارتباط برقرار کنید و چه حمایت هایی منطقی است.
برای مثال، اگر کارخانه آبجوسازی خود را راهاندازی کردهاید، یک رویداد موسیقی آتی را پیدا کنید که به کمکهای مالی نوشیدنی نیاز دارد. نه تنها هنرمندان یا برگزارکنندگان شما را در تبلیغات شرکت خواهند کرد، بلکه همه افراد حاضر در رویداد می توانند از محصول شما لذت ببرند و در مورد آن صحبت کنند.
08. یک پادکست راه اندازی کنید یا یک لیست پخش را مدیریت کنید
تحقیقات Dazed Media “به این ایده اشاره میکند که برندها میتوانند به موجودیتهای انسانی تبدیل شوند، به طوری که از هر سه بزرگسال زیر 35 سال یک نفر (33%) نسبت به برندهایی با هویت صوتی بیشتر احساس رضایت میکند.
شروع یک پادکست می تواند محتوای جذاب و طولانی را ارائه دهد و رویکرد برندسازی صوتی شما را شکل دهد. بسیاری از برندها در حال حاضر از پلتفرمهای پادکست برای ارائه یک جریان ثابت از قسمتها استفاده میکنند که به طور خاص برای مخاطبان خود تهیه میشوند. ایجاد فالوور ممکن است زمان بر باشد – اما زمانی که مخاطبی داشته باشید، یک پادکست تأثیر زیادی بر اعتبار و شناخت برند شما خواهد داشت.
نگاهی به پادکست سلن ساین بیندازید. این پادکست مدیریت شده طیفی از موضوعات متمرکز بر رشد بیش از حد را برجسته می کند و بینش رهبرانی را که شرکت را ساخته اند برجسته می کند. این پادکست به سلن ساین اجازه می دهد تا تخصص خود را از ایجاد یک تجارت موفق به شکلی جدید، مرتبط و جذاب به اشتراک بگذارد.
همچنین می توانید یک لیست پخش در پلتفرم های پخش موسیقی محبوب مانند Spotify یا Apple Music ایجاد کنید. کیفیت بیانی موسیقی میتواند به ایجاد یک تجربه برند کمک کند – چه بازی در یک فروشگاه آجر و ملات یا بخشی از یک تجربه آنلاین. به عنوان مثال، گوچی از کهن الگوهای باغ گوچی پرده برداری کرد – یک نمایشگاه مجازی برای جشن صدمین سالگرد این برند. این تجربه چند رسانه ای همهجانبه، قلب و روح برند را در یک جشن بصری برای چشم ها به نمایش گذاشت. البته، آنها یک لیست پخش اختصاصی تهیه کردند تا مخاطبان خود را درگیر و مرتبط با این تجربه نگه دارند.
09. محصولات یا خدمات رایگان ارائه دهید
همه چیزهای رایگان را دوست دارند. میتوانید از روش تبلیغاتی آزمودهشده و واقعی برای افزایش کلاههای سفارشی خود استفاده کنید، یا حتی یک سرویس رایگان یا آزمایشی برای مدت زمان محدود ارائه دهید. این نه تنها گیرندگان را خوشحال می کند، بلکه می تواند باعث شود آنها این فرصت را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. به علاوه، این ژست می تواند همه آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند.
رسانه های اجتماعی راهی عالی برای نمایش محصول شما یا جلب توجه مشتریان احتمالی فراهم می کند. هدف خود را از هدیه برنامه ریزی کنید – آیا می خواهید تعامل بیشتری ایجاد کنید، فالوورها را افزایش دهید یا نام تجاری خود را در معرض مخاطبان جدید قرار دهید؟ هدایای خود را برنامه ریزی کنید و برای مخاطبان خود روشن کنید که چه چیزی را می خواهند برنده شوند. از هشتگ ها برای کمک به ورود هویت و افزایش اشتراک گذاری استفاده کنید.
10. از برنامه های ارجاع استفاده کنید
از مشتریان فعلی بخواهید که به مشتریان جدید برای شما دست یابند. اکثر مشتریان راضی اطلاعات کسب و کار شما را منتشر می کنند – به خصوص اگر به آنها انگیزه ای ارائه دهید. اگر توانایی پرداخت آن را دارید، به مشتریان خود تخفیف بدهید، خدمات ممتاز ارائه دهید یا در ازای توصیه به مشتریان جدید، محصولات رایگان ارائه دهید.
11. با استفاده از سئو ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید
وب سایت شما نیز دارایی مهمی برای آگاهی از برند است. مطمئن شوید که سایت شما حرفه ای، از نظر زیبایی شناسی و مطابق با راهنمای سبک برند شما باشد.
برای افزایش ترافیک وب سایت خود، زمان خود را روی سئو (بهینه سازی موتور جستجو) سرمایه گذاری کنید. با سئوی خوب، سایت شما می تواند به بالای نتایج جستجوی گوگل برای موضوعات مرتبط برسد. همچنین میتوانید روی کمپینهای تبلیغاتی سرمایهگذاری کنید که ترافیک بیشتری را به وبسایت شما جذب میکنند و آگاهی از برند شما را افزایش میدهند.
12. ایمیل شخصی و کمپین های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید
درگیر شدن واقعی با مخاطبان می تواند یک ارتباط عاطفی با یک موجود “بی چهره” ایجاد کند. پس از ایجاد یک ارتباط اولیه، باید آن را پرورش دهید. شما می توانید این کار را از طریق رسانه های اجتماعی و کمپین های بازاریابی ایمیلی برای مصرف کنندگان خاص انجام دهید.
نکته: با آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد، میتوانید ایمیلهای شخصیسازیشده را با استفاده از طیف وسیعی از قالبهای با قابلیت انطباق آسان ایجاد کنید و تصاویری برای رسانههای اجتماعی ایجاد کنید. این به شما این امکان را می دهد که به طور مداوم و معنادار با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنید.
13. اهرم داستان گفتن
به گفته هوگو لسر، یکی از همکاران فوربس، محرک های احساسی و ارتباطات کلیدی برای داستان سرایی در برندسازی هستند. او می نویسد: «در حالی که انگیزه خرید اغلب جنبه عملکردی دارد، به این معنا که همه ما نیاز به خرید چیزهای خاصی داریم، تصمیم در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی را خریداری می کنیم – کدام مارک یا محصول را انتخاب می کنیم – اغلب بر اساس یک انگیزه عاطفی (یعنی یک احساس) است. )”
درک کنید که چه چیزی مشتریان خاص شما را برای خرید ترغیب می کند. این به شما کمک می کند داستان درستی را بسازید و به اشتراک بگذارید که با مخاطبان شما طنین انداز شود.
14. NFT ها را امتحان کنید
جلوتر ماندن از منحنی نیمی از نبرد شکست دادن رقبای شماست. NFT ها فراتر از کلمه رایج خواهند بود و به بخش مهمی از برندسازی تبدیل می شوند، صدا، تصویر، طراحی سه بعدی و موارد دیگر را به نمایش می گذارند. آنها یک تجربه خلاقانه و منحصر به فرد ارائه می دهند که برندها را در لبه برتر قرار می دهد. علاوه بر این، آنها می توانند به شکل دادن جنبه داستان سرایی از طریق تجربیات غوطه ور کمک کنند.
درباره نحوه ایجاد NFT برای برند خود برای ایجاد تجربیات دیجیتالی منحصر به فرد بیشتر بدانید.
چگونه آگاهی از برند را اندازه گیری کنیم؟
کمپین های آگاهی از برند، تلاش های بلندمدتی هستند که نتایج آن اغلب پس از سال ها دیده می شود. به همین دلیل است که بازاریابان آنها را نسبت به کمپین های دیگر، مانند تولید سرنخ یا ایجاد ترافیک، کمتر قابل اندازه گیری می دانند. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید کارایی تلاش های خود را بسنجید.
شما می توانید آگاهی از برند و موفقیت کمپین خود را با این چهار روش اندازه گیری کنید:
اندازه گیری ترافیک وب سایت
ترافیکی که سایت شما دریافت می کند می تواند به شما در درک اثربخشی کمپین آگاهی از برندتان کمک کند.
ابزارهایی مانند Google Analytics به شما این امکان را می دهند که صفحات مربوط به کمپین های ساخت برند خود را بررسی کرده و عملکرد آنها را پیگیری کنید. همچنین میتوانید ببینید بازدیدکنندگان از کجا وارد میشوند و ارزیابی کنید که کدام پلتفرم بهترین نتایج را به همراه دارد.
تعامل اجتماعی را پیگیری کنید
این روزها، بسیاری از کمپین های آگاهی از برند در رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد. خوشبختانه، اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی تجزیه و تحلیل نیز ارائه می دهند. تعداد لایکها، اشتراکگذاریها و نظراتی که پستهایتان در طول زمان دریافت میکنند را برای نظارت بر تعامل دنبال کنید. به افزایش تعداد فالوورها و نحوه عملکرد پست های خاص توجه داشته باشید.
همچنین باید فعالانه به کاربران رسانه های اجتماعی که در مورد صفحه، محصولات و کسب و کار شما پست می گذارند گوش دهید و به آنها پاسخ دهید.
نظرسنجی کاربران
پایگاه مشتریان خود را بررسی کنید تا بازخورد مستقیم و ارزشمندی در مورد برند خود دریافت کنید. میتوانید همین نظرسنجی را در طول زمان انجام دهید تا ببینید شناخت برند شما چگونه تغییر میکند.
ممکن است بخواهید قبل و بعد از اجرای یک کمپین نظرسنجی کنید تا موفقیت را به طور دقیق اندازه گیری کنید.
نام تجاری خود را گوگل کنید
نام تجاری خود را در گوگل جستجو کنید تا ببینید مردم در مورد شرکت شما چه فکر می کنند. این میتواند مقالات خبری دیده نشده، بحثهای انجمن و پستهای رسانههای اجتماعی را به نمایش بگذارد که نشاندهنده نگاه «دنیای واقعی» به برند شما است. چه این پست ها مثبت یا منفی باشند، اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهند که می تواند به تغییر رویکرد مشتری شما کمک کند.
نمونه های آگاهی از برند
شرکت وگان در گوگل و 70 درصد از کاربران جایگزین گوشت در ایالات متحده از این برند آگاه هستند. این برند مستقر در لس آنجلس که در سال 2009 توسط ایتان براون راه اندازی شد، در حدود سال 2014 پس از توسعه اولین محصول گوشت گاو شبیه سازی شده و گسترش حضور خود در فروشگاه ها، از جمله Walmart، شتاب بیشتری به دست آورد.
از آن زمان، آنها بر دیگر برندهای وگان تأثیر گذاشتند و البته با کیم کارداشیان همکاری کردند تا این برند را روی نقشه قرار دهند و مجموعه جدیدی از مشتریان بالقوه را به ارمغان بیاورند که در غیر این صورت هرگز «گوشت» گیاهی را امتحان نمی کردند. در واقع، این دقیقاً همان چیزی است که Beyond Meat را از بسیاری دیگر از رقبا و سایر محصولات گیاهی متمایز می کند. از همان ابتدا، Beyond Meat خود را برای گوشت خواران و غیر گوشت خواران به طور یکسان به بازار عرضه کرد، با این باور که محصول آنها حتی برای گوشت خواران معمولی نیز جذاب خواهد بود.
علاوه بر این، Beyond Meat بازی را با برچسب گذاری خود با اجتناب از کلمه وگان به طور کلی تغییر داد و برای قرار دادن محصول استراتژیک در بخش گوشت فروشگاه های مواد غذایی مبارزه کرد. این حرکت ساده برند را قادر ساخت تا آگاهی طیف متفاوتی از مصرف کنندگان و گسترش بازار هدف «معمولی» خود را به دست آورد.
Spotify
Spotify که به عنوان یکی از 10 برند برتر برای Gen Z رتبه بندی شده است، با 345 میلیون کاربر و تعداد زیاد، محبوب ترین سرویس اشتراک پخش صوتی در جهان است. از همان ابتدا، پلتفرم پخش موسیقی مخاطبان هدف خود را درک کرد و تمام تلاش خود را برای تعامل و طنیناندازی با آنها انجام داد. این شامل همه چیز از هویت بصری و لحن آنها گرفته تا در دسترس بودن و در دسترس بودن محصول است. آنها به طور استراتژیک یک برنامه موبایل چند پلتفرمی را برای همه کاربران توسعه دادند.
پس از موفقیت اولیه، Spotify به طور موثر برای جذب کاربران جدید و خوشحال کردن کاربران فعلی آنها کار کرده است. شاید یکی از موفق ترین تلاش های آنها Wrapped باشد، یک کمپین بازاریابی ویروسی که این شرکت در پایان هر سال منتشر می کند. به کاربران مجموعهای از آهنگهای شنیدهشده و تفکیک ترجیحات و هویت موسیقایی آنها را ارائه میکند. این کمپین هوشمندانه از مفهوم شخصیسازی استفاده میکند و از کاربران خود دعوت میکند تا بخشی از چیزی را احساس کنند و با افتخار خلاصه خود را در فیدهای رسانههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.
این نه تنها باعث ایجاد آگاهی از برند می شود، بلکه باعث ایجاد حس از دست دادن فرصت برای کسانی می شود که از پلتفرم موسیقی استفاده نمی کنند. به گزارش Variety، آنچه به عنوان تلاشی فروتنانه برای به اشتراک گذاری داده ها آغاز شد، دقیقاً «عکس فوری [که] Spotify را به نقطه تلاقی فناوری، موسیقی و فرهنگ سوق داد». علاوه بر «Discover Weekly» اسپاتیفای که لیستهای پخش شخصیسازی شده را برای مشترکین موجود بر اساس ترجیحات آنها تنظیم میکند، پلتفرم استریم مفهوم شخصیسازی را به تصویر کشیده است.
با الهام از ایسلند
پس از اینکه مارک زاکربرگ تغییر نام تجاری متا را اعلام کرد، نهاد گردشگری دولتی-خصوصی با الهام از ایسلند فرصت مناسبی را برای تبلیغ خود در حالی که در شرکتی که به تازگی تغییر نام داده است، پیدا کرد.
این تبلیغ ویدیویی هوشمندانه و خلاقانه، ایسلند را روی نقشه قرار داد و توجه کشور جزیره شمال اروپا را به شیوه ای جدید و هیجان انگیز جلب کرد. در پرتو COVID-19 و محدودیتهای سفر، گردشگری بیش از هر زمان دیگری باید نوآوری کند. و این تبلیغ فقط ترفندی را برای جلب توجه و ایجاد آگاهی از برند انجام داد.
این تبلیغ کاملاً واقعی است، با میزبان ویدیو و افسر رویایی ارشد (CVO) Icelandverse که شباهت زیادی به زاکربرگ دارد، از جمله نام، نحوه صحبت کردن و حتی مدل موی او. انتشار این ویدئو همچنین به طرز هوشمندانهای با هیاهوی رسانهای پیرامون تغییر نام فیسبوک به متا همگام بود، که ایسلند را قادر ساخت تا از این حرکت حرکت کند. ویدیوی ایسلند در یوتیوب و توییتر مورد توجه زیادی قرار گرفت و با موفقیت به هدف خود برای جلب توجه به مقصد دست یافت.
بنیاد سرطان پستان لبنان و اسپینیز (دیجی کالا)
سوپرمارکتهای زنجیرهای خاورمیانه اسپینیز با بنیاد سرطان لبنان برای ایجاد کمپینی با تمرکز بر اهمیت معاینه پستان خودگردان همکاری کرد. قوانین احوال شخصیه مبتنی بر مذهب، زنان لبنانی را از صحبت آشکار در مورد بدن خود منع می کند، بنابراین این برندها با استفاده از نان به عنوان قیاس، ویدیویی محترمانه برای صحبت در مورد موضوع مهم ایجاد کردند.
این ویدئو که نانوای سنتی لبنانی ام علی را به نمایش میگذارد، یک «معاینه نان» را نشان میدهد که با حرکات و حرکات معاینه سینهها کامل میشود، اما با دقت از ذکر مستقیم سینهها اجتناب میکند.
این کمپین نه تنها به Spinneys و بنیاد سرطان لبنان آگاهی میدهد، بلکه به اهمیت سلامت زنان آگاهی میدهد و یک “راز” یا احساس “در دانستن” ایجاد میکند.